Focal Chorus 826 V vloerspeaker / hout

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Focal Chorus 826 V vloerspeaker / hout op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Ronz99 03-12-2010

Was in het bezit van KEF 2005 surround met subwoofer. Leuk setje echter met grote nadelen. Op audiogebied komen de 5 eitjes ernstig tekort en bij de subwoofer blijf je lopen om deze steeds maar weer bij elke CD opnieuw in te stellen. Dus heb ik besloten de KEF-jes te vervangen door "echte" speakers. In dezelfde prijsklasse heb ik meerdere merken beluisterd....Focal 826V, Dali Ikon 7, Canton Vento 890, Kef IQ90, Monitor Audio RX8 en Heco Celan 800. Na zo'n 2 uur de speakers te hebben beluisterd met mijn eigen versterker, kwam ik tot de volgende bevinding....de Focal was gelijkwaardig aan de Canton. Echter sprong de Focal met grote stappen boven de andere speakers uit. De Dali was te dominant in de hoge tonen zelfs bijna schel. Bij de Monitor Audio en KEF leek het of er een deken over de speaker hing. De Heco klonk te zwaar. De Focal 826V is een volwaardige speaker. Hij klinkt zeer gedetailleerd, goede bass en is erg mooi afgewerkt. Een echte allrounder dus. Past als een "meubelstuk" prima in het interieur (kleur Ebony).....hierdoor klaagt zelfs het thuisfront niet over de omvang van de speaker. Al met al een fantastische speaker met een vol, warm geluid. Dus mocht je overgaan tot de aanschaf van een speaker...mijn advies om dan ook te Focal 826V te beluisteren, want dit is de moeite waard.
Roel 17-09-2019

Goede dag,

Top dat je de focals aangeschaft heb.
Heb ze zelf ook aangeschaft de 826v leen nog niet aangesloten. Mag ik vragen wat voor versterker je hebt en of zie hier goed op draaien?

Heb zelf een marantz 1602... Is 55 watt per kanaal dus denk dat deze helaas te licht zijn en ik een andere moet gaan aanschaffen.

Groet Roel

tweeter 15-03-2008

Na veel luistertests gekozen voor Focal Corus 826 V. Center: CC 800 V. Surround: 806 V. Bij de keuze van de receiver ben ik minder zorgvuldig te werk gegaan (Cambridge Audio Azur 540R).

In de luisterruimte verslaat de 816 V / 826 V m.i. alle concurrenten. Vooral KEF iQ serie viel zwaar door de mand. Ik was zeer benieuwd of de Focal set in mijn huiskamer uit de verf zou komen, maar al na de eerste klanken was het duidelijk dat het helemaal goed ging komen. Ik ben echt super tevreden over deze juweeltjes. Chapeau voor de engineers van Focal/JM Lab!

Tijd zitten twijfelen tussen 816 V en 826 V. Het grotere wooferoppervlak van de 826 V gaf de doorslag. De 826 V's geven in de home cinema setup een behoorlijke dosis laag, zodat ik geen behoefte heb aan een extra subwoofer.

Voor mensen die hun oog hebben laten vallen op de 806 V: overweeg om de bijbehorende stands aan te schaffen. Die zijn echt trendy.

Oke, 1 één nadeeltje die van toepassing is op de hele 800 serie. De hoogglans vlakken zijn erg bling bling, maar trekken veel stof aan. Maar geen nood, want Focal heeft speciale stofdoekjes bijgeleverd ;-).

arcan 04-12-2007

Als dit geen topper is weet ik het ook niet meer!!

Sluit deze speakers eens aan een ROTEL voor/eindversterker combinatie met ROTEL CD speler je weet niet wat je hoort!

Gewoon fantastisch

Rotel gegevens:RC-1070 voorversterker
RB-1070 eindversterker
RCD-CD speler

Roger Terwisscha 29-08-2007

Heel simpel en heel kort kan ik over deze speaker zijn.
Een topper, kan alle muziek en volumes aan, goede dynamiek. Mooi afgewerkt en klinkt na 20 uur inspelen
echt top. Nu vallen alle slechte opnames en persingen door de mand. Dus een eerlijke speaker die warm en gedetaillleerd klinkt. ga zelf goed luisteren in winkels.
En vertrouw op je eigen oren.

marc ureel 09-12-2006

Heb deze nieuwe focal 826 gehoord en in vergelijk met mijn eerste voorkeur
(B&W604) klinkt deze focal echt super. Glashelder hoog, realistisch midden en
het laag is verbeterd t.o.v. de chorus700reeks. Een wharfedale diamond 9.5
verdween in het niets tegenover de f826. Ik ga nog ergens de kef Q9
beluisteren maar denkelijk is mijn keuze bijna gemaakt. De prijzen zijn
verhoogd tegenover de 700reeks of andere merken, maar die kasten zijn het meer
dan waard.